sexta-feira, 17 de outubro de 2014

A minha receita de Petits Filous® :: My homemade Petit Filous® recipe

A minha última experiência do you buy or do you make?: Fazer os meus próprios Petits Filous®.
My last experience do you buy or do you make?: Make my own Petits Filous®.


Para um frasco idêntico ao da imagem anterior vai precisar de:
For an identical jar to the previous image, you'll need:



- 2 c. de sopa de queijo de barrar - eu usei philadelphia® light;
- 2 c. de sopa de iogurte caseiro (receita aqui);
- Puré de: 1 ameixa e 1/4 de uma banana;
- 1 c. café de mel*

- 2 soup spoons of cream cheese - I used philadelphia® light; 
- 2 soup spoons of homemade yogurt (recipe here); 
- Puree of: a plum and 1/4 of a banana; 
- 1 coffee spoon of Honey *

Coloque todos os ingredientes num processador de alimentos até obter um creme espesso.
Place all ingredients in food processor untill you get a creamy look puree.

O meu sementinha é super fã deste lanche!! E olhem que ele desafia-me bastante, não é nada fácil agradar-lhe...

My little one (a.k.a my little seed) is a huge fan of this afternoon snack!! And believe me when I say that he's not an easy one to please... He challenges me a lot...

Espero que gostem da sugestão!
I hope you like the suggestion!

*para crianças com menos de 12 meses aconselho usarem açucar, por causa do perigo de botulismo.
*for kids under 12 months I recommend using sugar, due to botulism danger.

Pode seguir Sofias's Whispers através:
You can follow Sofia's Whispers on: 




Sem comentários:

Enviar um comentário

Thank you so much for your visit, and for taking the time to leave me a comment.
It is always a pleasure to hear from my readers, and it really makes my day!
Sofia
xxx


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...