segunda-feira, 27 de novembro de 2017

Sobre o nosso primeiro Thanksgiving :: About our first Thanksgiving

{Scroll down for English}

Font

Este ano celebramos pela primeira vez o dia de Acção de Graças. De todas as tradições que se têm vindo a exportar para a nossa cultura, esta é aquela mais apelativa, para mim.
A casa cheirava a assado, a canela e a spiced orange pomander balls.

Um dia especial que irei recordar com muito carinho durante muitos anos. A noite terminou com o clássico "sozinho em casa", a fazer as delícias dos miúdos, e dos graúdos, (que eu quase me tinha esquecido do divertido que é o filme). 

O momento alto deste Thanksgiving porém, foi quando ouvimos as graças do S (e o meu coração, literalmente, derreteu): "Eu amo muito a minha mamã e o meu papá e estou muito grato porque eles me deixam dormir com eles".

Meu querido filho, que uma coisa tão simples como a partilha da nossa almofada contigo, continue a fazer as tuas alegrias durante tanto tempo quanto aquele que desejares.

Hoje como ontem, as minhas graças permanecem inalteradas.

🎄Feliz Quadra a todos!!!
*****************

This year we've celebrated Thanksgiving for the first time. From all the traditions that have been exported to our culture, this is the most appealing to me.
The house smelled like Sunday roast, cinnamon and spiced orange pomander balls.

A special day that I will remember for many years to come. The day ended up with the classic "home alone",  which made the kids' delights, as well as the grown ups, (that I'd almost forgotten how funny the movie really is).

The highest moment of this Thanksgiving, however, was when we've heard S's thanks (and my heart, literally melted): "I love my mommy and daddy very much, and I am very grateful that they let me sleep with them."

My dearest son, may something as simple as the sharing of our pillow with you, continue to make you this happy, for as long as you wish to.

Today, as yesterday, my thanks remain unaltered.

🎄Merry Season to all!!!

Pode seguir Sofias's Whispers através:
You can follow Sofias's Whispers on: 

Sem comentários:

Enviar um comentário

Thank you so much for your visit, and for taking the time to leave me a comment.
It is always a pleasure to hear from my readers, and it really makes my day!
Sofia
xxx


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...